EPDK, Akaryakıtta Yeniden Tavan Fiyat Uygulama Kararı Aldı



EPDK, dağıtım şirketlerinin akaryakıt fiyat oluşumlarında belirlenen fiyat metedolojisine uymamaları ve arka arkaya gelen zamlar nedeniyle tavan fiyat uygulama kararı aldı.

EPDK'dan yapılan yazılı açıklamada, "Kurumumuz bugünkü kurul toplantısında, dağıtım şirketlerinin akaryakıt fiyat oluşumlarında belirlenen fiyat metedolojisine uymamaları nedeniyle, 5015 Sayılı Petrol Piyasası Kanunu ilgili hükümleri gereğince tavan fiyat uygulama kararı almıştır. Alınan karar Resmi Gazete yayımlanmasına müteakip yürürlüğe girecektir."

 
"9-10 KURUŞ İNDİRİM OLUŞACAK"

"Kurul kararı gereği benzinde rafineri çıkış fiyatının üzerine eklenecek marj 34 kuruş/litre, motorinde ise rafineri çıkış fiyatının üzerine eklenecek marj 37 kuruş/litre olarak sınırlandırılmıştır. Bu şekilde pompa fiyatında 9-10 kuruş/litre mertebesinde indirim oluşmaktadır." denildi.

BAŞKAN'DAN İLK AÇIKLAMA

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan EPDK Başkanı Yılmaz, tavan fiyat kararıyla dağıtım şirketlerinin kar marjlarının makul ve adil bir seviyede daraltıldığını vurguladı.

Enerji Piyasası Denetleme Kurumu, bugünkü kurul toplantısında, dağıtım şirketlerinin akaryakıt fiyat oluşumlarında belirlenen fiyat metedolojisine uymamaları nedeniyle, 5015 Sayılı Petrol Piyasası Kanunu ilgili hükümleri gereğince tavan fiyat uygulama kararı aldı. Alınan karar Resmi Gazete yayımlanmasına müteakip yürürlüğe girecek. Kurul kararı gereği benzinde rafineri çıkış fiyatının üzerine eklenecek marj 34 kuruş/litre, motorinde ise rafineri çıkış fiyatının üzerine eklenecek marj 37 kuruş/litre olarak sınırlandırıldı. Bu şekilde pompa fiyatında 9-10 kuruş/litre mertebesinde indirim oluşuyor.

"AKARYAKIT FİYATLARI METEDOLOJİ GÖZETEREK BELİRLENMELİ"

Tavan fiyat kararını değerlendiren EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, daha önce dağıtım şirketlerinden ve sektör derneklerinden akaryakıt fiyat takip metodolojisinin yeterince şeffaf olmadığı ve belirsizliklerden dolayı yatırım yaparken zorlandıkları yönünde şikâyetler geldiği için 4 ay önce yeni metodolojiyi belirlediklerine dikkat çekerek, şirketlerin bu metedolojiyi gözeterek fiyat oluşumlarını belirlemeleri gerektiğini vurguladı. Yılmaz, belirlenen metedoloji ile şirketlerin önlerini daha iyi görebildiklerini ve buna göre yatırımlarını yapabileceklerini ifade etti.

Yılmaz, "Piyasadaki fiyat oluşumlarının belirlediğimiz metedolojiye uygun olarak gerçekleşip gerçekleşmediği sürekli izliyoruz. Bu konuya özel önem atfettiğim için ilgili dairenin yanı sıra şahsen her gün ekranda piyasadaki fiyat oluşumlarını takip ediyorum" dedi.

"BU KARARI ALMAK ZORUNDAYDIK"

Mustafa Yılmaz, dağıtım şirketlerinden defaten metedolojiye uyulması hususunda hassasiyet gösterilmesi istememize rağmen, son günlerde dağıtım şirketlerinin akaryakıt fiyat oluşumlarında belirlenen metedolojinin dışına çıkarak kar marjlarını arttırdıklarını tespit ettiklerine dikkat çekti. "Serbest piyasa diye dağıtım şirketlerinin makul olmayan kar oranlarının tüketiciye yansıtmalarına müsaade edemeyiz" diyen Yılmaz, bu nedenle tavan fiyat kararı almak zorunda kaldıklarını belirtti.

EPDK'nın daha önce iki kez tavan fiyat uygulamasına gittiğini vurgulayan Yılmaz, "Tüketiciye korumaya yönelik bu tip karaları almak zorundayız ve bu da bizim yasal görevimiz. Akaryakıt fiyatlarındaki 1 kuruşluk farkın tüketici için toplamda neye karşılık geldiğini biliyoruz" dedi.

Alınan tavan fiyat kararının, piyasadaki bazı olumsuz yapılara yol açan faktörleri kaldırmaya yönelik olduğunu kaydeden Yılmaz, tavan fiyat kararıyla dağıtım şirketlerinin kar marjlarının makul ve adil bir seviyede daraltıldığını söyledi.

Dağıtım şirketlerinin kar edemiyoruz, masraflarımız Avrupa Birliği ülkelerine göre yüksek, nasıl bu faaliyetleri yürüteceğiz şeklindeki suni bir gündem oluşturmalarına gerek olmadığını belirten Yılmaz, fiyat metedoloji belirlenirken ve tavan fiyat kararı alırken tüm bu unsurların göz önünde bulundurduklarını kaydetti.

"BAYİ TRANSFER BEDELLERİ TÜKETİCİYE YANSITILAMAZ"

Yılmaz, dağıtım şirketleri arasındaki yüksek bedellerle gerçekleşen bayi transfer bedellerinin akaryakıt fiyatı içerisine yedirilerek tüketiciye yansıtmasını kabul etmelerinin mümkün olmadığını ifade ederek, "Dağıtım şirketi bayi transferi için banka kredisi alıyor sonra bu kredinin geri ödenmesi tüketiciye satılan akaryakıt fiyatının içinde yer alıyor. Bir bakıma dağıtım şirketi tarafından alınan kredi tüketiciye ödettiriliyor" dedi.

Mustafa Yılmaz "Sistem kendi dinamik yapısına kavuşuncaya kadar bu tip kararlarımız olacaktır." dedi.



»  Diğer haberleri incelemek için tıklayın...
Trafikteki hoşgörü ve saygı toplumsal birlikteliğin bir yansımasıdır.
TOF 
Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna şoför vizeleri hakkında duyuru
Ülkemizle yapılan Vize Anlaşmaları sebebiyle Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna ya taşımacılı yapan İşletmelerin Şoförlerine Vize kolaylığı sağlanması amacıyla UAB tarafından Referans Mektubu düzenlenecek.
15.11.2018

Yetki belgesi işlemleri e-devlet üzerinden yapılabilecek
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü' twittır hesabından duyuru. Yetki Belgesi taşıt belgesi ve taşıt kartlarının E.Devlet portali üzerinden barkodlu ve doğrulanabilir olarak düzenlenmesine imkan sağlayan çalışmalar Genel Müdürlüğümüzce tamamlanmış olup e-devlet portali üzerinden hizmet sunulmaya başlanmıştır. Önemle duyurulur.
07.03.2018

2018 Yılı Yeniden Değerlendirme oranları yayınlanmıştır.
Yeniden Değerlenme Oranının Uygulanması konulu GENELGE (KDGM) 2017/10 sayılı Genelge yayınlanmıştır. İlgili genelgeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20171211_161629_2769_1_64.pdf
13.12.2017

Avrupa'ya yönelik Yolcu taşımalarında sınır kapılarında yeni düzenlemeler
Yeni Uygulamalar 15 Kasımda yürürlüğe girecek. Yolcu isim listeleri araç kapıya gelmeden önce kapıya e posta yoluyla gönderilecek.
01.11.2017

UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı;
UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı; UDHB I.BÖLGE @UdhbIbolge
13.07.2017

Karayolu yolcu Taşımacılığı...
(02.11.2018)
İSTANBUL' da 26 Ekim Cuma Günü...
(22.10.2018)
Tarifesiz taşımalarda e devlet...
(12.10.2018)
» Diğer haberler için tıklayın
3. havalimanı etki raporu ne kadar...
(02.03.2017)
6 ana taşıma ‘BİR’ olmalı
(12.08.2015)
Bölgesel otobüsçülüğe doğru
(02.06.2015)
» Diğer makaleler için tıklayın
Federasyonumuz "Trafik Güvenliği Platformu" üyesidir.