Ali Sabancı'dan Tavan fiyata hamsili tepki

 ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın geçen ay açıkladığı havayollarında ‘tavan fiyat’ uygulaması tartışma yarattı. Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Kurban Bayramı’ndan sonra uygulanmaya başlaması beklenen ‘tavan fiyat’ uygulamasının doğru olmayacağını ifade etti. Hürriyet Dünyası’nın sorularını yanıtlayan Sabancı, 2003 yılında yaşanan serbestleşmenin ardından Türk sivil havacılığının her yıl ortalama yüzde 24 büyüyerek 2012 yılı sonunda 32 milyon yolcuyla rekor kırdığını hatırlattı. 

Kaynak:hurriyet.com
MUHTEŞEM İŞLERE MÜDAHALE

Sabancı, “Havayolu gerçekten halkın yolu haline geldi. Havacılık adına rekorlar kırıldı. Tavan fiyatı gibi bir uygulamayla bu yapılan muhteşem işlere müdahale etmenin doğru olmayacağını düşünüyorum. Böyle bir uygulama olursa bundan en fazla son dönemde özellikle doğu illerine yapılan yatırımlarla 24’ten 51’e çıkarılan havalimanları etkilenir. Çünkü uzun uçuşlar bu sistemle verimli olmaz” dedi.

OTEL FİYATLARI DA ARTIYOR


Havayollarında fiyatların doluluk arttıkça arttığını ve biletlendirmenin özel bir yazılımın takip edilerek yapıldığını anlatan Ali Sabancı, “Tabii ki siz uçuştan bir gün önce bilet alırsanız bir ay önce alandan daha fazla ücret ödersiniz. Bu aslında yüksek sezonda otellerin fiyatının artmasından farklı değil. Ya da palamut, hamsi fiyatının artıp azalmasından farklı değil. Biz yaptığımız dinamik fiyatlamayla 2013’te misafirlerimizin yüzde 73’ü olan 38.5 milyon misafirimizi 100 TL’nin altında uçurduk. Yüzde 26’sını oluşturan 13.7 milyonu ise 50 TL’nin altında uçurduk. Uçak biletleri dünyanın en hızlı tüketim maddesidir, raf ömrü yok bu ürünün” diye konuştu.

Neden sadece THY uçuyor?

ALİ Sabancı, rekabetin fiyata yansımasını, “2002 yılında mevcut havayolunun ortalama bilet fiyatı 97 TL idi. Serbestleşmenin ardından 2013 yılında ise birleşik enflasyonun yüzde 191, akaryakıt fiyatlarını ise 235 dolardan 987 dolara çıkmasına rağmen tüm hava yollarının ortalama bilet fiyatları 132 TL oldu” örneğiyle anlattı. Pegasus’un bugün ortalama fiyatının 97.2 TL olduğunu belirten Sabancı, “Rekabetin fiyata nasıl olumlu etki yaptığı görülüyor. Biz aynı iddiamızı Atatürk Havalimanı için de sürdürüyoruz. İstanbul-Ankara-İstanbul uçuşu için 3 Ekim’de internetten tüm hava yollarının fiyatlarına baktık. Bayram dönemine denk gelen 13 Ekim tarihli ve eşdeğer saatlerde bu hat için THY’nin Atatürk Havalimanından fiyatı 380 TL, Anadolu Jet Sabiha Gökçen fiyatı 238 TL, Pegasus 172 TL. Yine 3 Ekim’e baktığımız, 5 Kasım tarihli eşdeğer     saatlerde bu hat için fiyatlar, THY 178 TL, Anadolu Jet 113 TL, Pegasus 72 TL. Bizim iddiamız, Atatürk Havalimanı’ndan bize günde 5 sefer versinler bu fiyatları yarı yarıya aşağıya çekeriz. Neden Atatürk Havalimanı’nda  sadece THY uçabiliyor, neden orada   rekabet yok” dedi.

‘Dış’ hatlar rekabete açılmalı

YURTDIŞI uçuşlarının rekabete açılması gerektiğini vurgulayan Ali Sabancı, “Havayolunu halkın yolu haline getiriyoruz. Ama bu halk sadece yurtiçi mi uçuyor yurtdışı uçmuyor mu“ dedi. Sabancı, şöyle konuştu: “Asıl problem burada. Yurtiçinde ki muazzam büyümeyi yurt dışında göremiyoruz. Dış hatlarda büyüme yüzde 11. dış hatlarında rekabete açılması lazım. Örneğin Bişkek’e Türkiye’den sadece THY nin uçtuğu dönemde 5 saatlik İstanbul-Bişkek bilet fiyatı 600 Euro idi. Pegasus Bişkek’e uçmaya başladı, THY’nin İstanbul-Bişkek fiyatı 365 Euro’ya indi. Bizim burada ki fiyatımız ise 280 Euro. Bu ucuz fiyatlandırmayı nasıl yapıyoruz derseniz en büyük nedeni işletme maliyetlerimizin    düşük olması. Maliyetlerimiz    THY’nin yüzde 30 altında. ”

Doğu uçuşları  zararlı çıkar

SİVİL Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) havayolu şirketlerinin görüşünü alarak değerlendirme yapmasının önemli olduğunu vurgulayan Sabancı, “Bizim görüşlerimizi tek tek dinlemeleri sektör açısından çok önemli” dedi. Tavan fiyatının dezavantajlarına dikkat çeken Sabancı şu örnekleri verdi: “Türkiye’nin şartları ve coğrafi yapısı nedeniyle havacılıkta batı doğuyu sübvanse ediyor. Geç alan erken alanı sübvanse ediyor. Tavan fiyat bunu önler. Uzun hatlar dezavantajlı hale gelir. Biz hava yolunu halkın yolu yapmak isterken bu doğru olmaz. Tavan fiyatta havayolu, 36 dakikalık İstanbul-Ankara hattında mı uçmayı tercih eder yoksa 2 saatlik İstanbul-Van hattında uçmayı mı. Tavan fiyat, taban fiyatı da yükseltir. ”



»  Diğer haberleri incelemek için tıklayın...
Trafikteki hoşgörü ve saygı toplumsal birlikteliğin bir yansımasıdır.
TOF 
Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna şoför vizeleri hakkında duyuru
Ülkemizle yapılan Vize Anlaşmaları sebebiyle Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna ya taşımacılı yapan İşletmelerin Şoförlerine Vize kolaylığı sağlanması amacıyla UAB tarafından Referans Mektubu düzenlenecek.
15.11.2018

Yetki belgesi işlemleri e-devlet üzerinden yapılabilecek
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü' twittır hesabından duyuru. Yetki Belgesi taşıt belgesi ve taşıt kartlarının E.Devlet portali üzerinden barkodlu ve doğrulanabilir olarak düzenlenmesine imkan sağlayan çalışmalar Genel Müdürlüğümüzce tamamlanmış olup e-devlet portali üzerinden hizmet sunulmaya başlanmıştır. Önemle duyurulur.
07.03.2018

2018 Yılı Yeniden Değerlendirme oranları yayınlanmıştır.
Yeniden Değerlenme Oranının Uygulanması konulu GENELGE (KDGM) 2017/10 sayılı Genelge yayınlanmıştır. İlgili genelgeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20171211_161629_2769_1_64.pdf
13.12.2017

Avrupa'ya yönelik Yolcu taşımalarında sınır kapılarında yeni düzenlemeler
Yeni Uygulamalar 15 Kasımda yürürlüğe girecek. Yolcu isim listeleri araç kapıya gelmeden önce kapıya e posta yoluyla gönderilecek.
01.11.2017

UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı;
UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı; UDHB I.BÖLGE @UdhbIbolge
13.07.2017

2019 Yılı Bulgaristan, Romanya,...
(19.11.2018)
Karayolu yolcu Taşımacılığı...
(02.11.2018)
İSTANBUL' da 26 Ekim Cuma Günü...
(22.10.2018)
» Diğer haberler için tıklayın
3. havalimanı etki raporu ne kadar...
(02.03.2017)
6 ana taşıma ‘BİR’ olmalı
(12.08.2015)
Bölgesel otobüsçülüğe doğru
(02.06.2015)
» Diğer makaleler için tıklayın
Federasyonumuz "Trafik Güvenliği Platformu" üyesidir.