TOF&TOFED Yüksek İstişare Konseyi Toplantısından çıkan sonuç; Sektör uygulanabilir düzenleme istiyor

DSC_0197
Türkiye Otobüsçüler Konseyi, Şubat ayında torba kanun kapsamında çıkan ve sektörün en önemli gündem maddesi, haline gelen Engelliler Yasası’nın uygulanabilir bir düzenleme ile revize edilmesi için çalışmalarına devam ediyor. Konsey, bu kapsamda yapılan çalışmaları değerlendirmek ve yeni yapılacak çalışmaları istişare etmek üzere, 18 Nisan Cuma günü toplantı gerçekleştirdi. Toplantıya; Türkiye Otobüsçüler Konseyi Başkanı Ali Osman Ulusoy, Başkan Vekilleri; Mehmet Erdoğan ve Mustafa Yıldırım, Konsey Yönetim Kurulu Üyeleri; Ali Çıkkan, Mevlüt İlgin, Mustafa Özcan, Tahsin Yücefer, Hasan Yüksel Kurnaz, Musa Çaktır, Adnan Değirmenci, Hayrettin Yağız, TOFED Genel Müdürü Mevlüt Bayrak, TÖHOB Genel Sekreteri Onur Orhon, İSTAB Başkan Yardımcısı Ali Bayraktaroğlu, Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, Mercedes-Benz Türk Satış Operasyonları Kısım Müdürü Murat Kızıltan, Bayi Danışmanı Berkay Çelikel, Temsa Global Pazarlama Yöneticisi Feridun Tanır, Man Otobüs Satış Müdürü Önsel Demircioğlu, Mapar Otobüs Satış Müdürü Gökhan Çerioğlu katıldı.

Sektörün çözüm önerileri hazır

Kanunun uygulanabilirlik yönünün olmadığı belirten Türkiye Otobüsçüler Konseyi Başkan Vekili Mustafa Yıldırım; “ Havayollarında ve demiryollarında böyle bir hizmet sağlandı mı ki bizden Avrupa’nın hiçbir ülkesinde olmayan bir uygulama isteniyor! Biz engelli vatandaşlarımıza yönelik yeni hizmet geliştirilmesin demiyoruz. Aksine bizim çözüm önerilerimiz var. Otogarlarda engelli vatandaşın otobüse erişimini sağlayacak taşıt ve personel bulundurulabilir. Bununla ilgili modeller geliştirilebilir. Ancak şehirlerarası otobüslerde kesinlikle bir tadilat yapılamaz. Bu yasa torba yasa kapsamında çıkarıldı ve maalesef Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, sektörden hiçbir görüş almadı” dedi. Konuyla ilgili olarak, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın ev sahipliğinde, 21 Nisanda Ankara’da yapılacak toplantının önemli olduğunu söyleyen Türkiye Otobüsçüler Konseyi Başkan Vekili Mehmet Erdoğan; “Bu toplantıya, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı temsilcileri, TOFED ve TOF temsilcileri de katılacak. Sektörümüzün uygulanabilir bir düzenleme ile bu işin yapılması gerektiğini, mevcut haliyle hem teknik hem de mali yönden uygulama imkânının olmadığını izah edeceğiz” diye konuştu.

Araç üretiminin durma tehlikesi var

Avrupa ülkelerine ihracat yaptıklarını ve bu şekilde bir düzenlemenin hiçbir Avrupa ülkesinde olmadığını vurgulayan Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül; “Şehirlerarası otobüslerin ve servis araçlarının yüzde 100’ü engelli taşımasına uygun olacak diye bir şey hiçbir Avrupa ülkesinde yok. Herkes kendine uygun bir politika belirliyor. Bu işi en aktif yapan ülke Fransa. Ancak orada da uygulama şu; otobüs aldığınızda devlet size yüzde 30 vergi avantajı sağlıyor. Yani çok ciddi teşvik veriliyor. Verdikleri teşvik de otobüsteki maliyetin çok daha üzerinde. Türkiye’deki yeni düzenleme sanayi açısından da önemli bir sorun oluşturdu. Bu uygulama belli bir oranda yapılmalıdır mesela filonun, yüzde 3’ü veya yüzde 5’i o şekilde araçtan oluşur. Mevcut araçlara tadilat yapmaya kalktığınız zaman araçların statik yapısı bozuluyor. O yönden de problemler var. Ayrıca yeni düzenlemeye göre piyasaya araç vermezseniz, 6 Ağustos itibaren üretiminiz duruyor” diyerek sorunun otomotiv sanayi açısından da büyük handikapları beraberinde getirdiğini kaydetti. Almanya’da bu konuyla ilgili bir komisyon çalışmasının yapıldığı bilgisini veren Mercedes-Benz Türk Satış Operasyonları Kısım Müdürü Murat Kızıltan, “Almanya’daki komisyonda kamunun yanı sıra, sivil toplum kuruluşları ve sektör temsilcileri var. Komisyon 2016 yılına kadar çalışmalarını bitirecek ve ona göre bir norm belirlenecek. Buradaki norm ileride Avrupa’da uygulanacak norm ile çeliştiği zaman yine bir problem daha oluşacak. O yüzden ilk olarak bir öteleme gerekiyor” dedi. Parktaki araçlarda  yapılacak tadilat işleminin önemli teknik sorunları getireceğini kaydeden Temsa Global Pazarlama Yöneticisi Feridun Tanır, “Parktaki araçların dönüşüm onayını kim yapacak! Bu tadilatların standartlarını belirleyecek bir kuruluş yok! Araçların iskelet yapısını değiştirdiğiniz zaman bunların tekrar teste tabi tutulması gerekli. Ayrıca tadilat için yapılacak ithalat cari açığı da büyütecek” diye konuştu.

Bakanlıklarla çözüm komisyonu talebi

Sektörün yeni ve uygulanabilir bir düzenleme talebinden asla vazgeçmeyeceğini belirten Türkiye Otobüsçüler Konseyi Başkanı Ali Osman Ulusoy; “Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı bu yasayı yanlış bir şekilde çıkardı fakat bunu düzeltmek Ulaştırma, İçişleri ve Sanayi Bakanlıkları’nın işi. Bu üç bakanlıktaki girişimlerimizi artırmalıyız. Biz otobüsçü olarak yıllardır engelli vatandaşlarımızın da hizmetine koşuyoruz, yani biz engelliye hizmetin karşısında değiliz. Doğru bir düzenlemenin yapılması gerekli” dedi. Toplantıda; Ulaştırma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve STK’ların içinde olacağı bir çözüm komisyonunun oluşturulması gerektiği görüşü ve parktaki araçların tadilattan kesinlikle muaf tutulması gerektiği görüşleri ayrıca vurgulandı. Bu konuda Avrupa Birliği’nde bir normun oluşmadığı, orada oluşacak normun beklenmesi gerektiğinin de altı çizildi.



»  Diğer haberleri incelemek için tıklayın...
Trafikteki hoşgörü ve saygı toplumsal birlikteliğin bir yansımasıdır.
TOF 
Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna şoför vizeleri hakkında duyuru
Ülkemizle yapılan Vize Anlaşmaları sebebiyle Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna ya taşımacılı yapan İşletmelerin Şoförlerine Vize kolaylığı sağlanması amacıyla UAB tarafından Referans Mektubu düzenlenecek.
15.11.2018

Yetki belgesi işlemleri e-devlet üzerinden yapılabilecek
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü' twittır hesabından duyuru. Yetki Belgesi taşıt belgesi ve taşıt kartlarının E.Devlet portali üzerinden barkodlu ve doğrulanabilir olarak düzenlenmesine imkan sağlayan çalışmalar Genel Müdürlüğümüzce tamamlanmış olup e-devlet portali üzerinden hizmet sunulmaya başlanmıştır. Önemle duyurulur.
07.03.2018

2018 Yılı Yeniden Değerlendirme oranları yayınlanmıştır.
Yeniden Değerlenme Oranının Uygulanması konulu GENELGE (KDGM) 2017/10 sayılı Genelge yayınlanmıştır. İlgili genelgeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20171211_161629_2769_1_64.pdf
13.12.2017

Avrupa'ya yönelik Yolcu taşımalarında sınır kapılarında yeni düzenlemeler
Yeni Uygulamalar 15 Kasımda yürürlüğe girecek. Yolcu isim listeleri araç kapıya gelmeden önce kapıya e posta yoluyla gönderilecek.
01.11.2017

UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı;
UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı; UDHB I.BÖLGE @UdhbIbolge
13.07.2017

Karayolu yolcu Taşımacılığı...
(02.11.2018)
İSTANBUL' da 26 Ekim Cuma Günü...
(22.10.2018)
Tarifesiz taşımalarda e devlet...
(12.10.2018)
» Diğer haberler için tıklayın
3. havalimanı etki raporu ne kadar...
(02.03.2017)
6 ana taşıma ‘BİR’ olmalı
(12.08.2015)
Bölgesel otobüsçülüğe doğru
(02.06.2015)
» Diğer makaleler için tıklayın
Federasyonumuz "Trafik Güvenliği Platformu" üyesidir.