Yeni Otogarın Kirasını Yüksek Bulan Esnaf Eylem Yaptı


Mersin'de otogar esnafı, merkez Toroslar İlçesi'nde yapılan ve 30 Ağustos'ta hizmete girecek olan yeni otogardaki kira bedellerinin çok yüksek olduğunu öne sürüp, otogarı araç trafiğine kapatarak eylem yaptı.

Merkez Akdeniz İlçesi'ndeki mevcut otogarı araç çıkışına kapatan yaklaşık 150 esnaf, 'İşçiyiz, haklıyız, kazanacağız' sloganları attı. Polisin geniş güvenlik önlemleri aldığı eylem nedeniyle otogarda uzun araç kuyrukları oluştu.

Yeni Otogarın Kirasını Yüksek Bulan Esnaf Eylem Yaptı
Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz'a da seslenerek 13-14 Ağustos tarihlerinde yapılacak olan ihalede kira ücretlerinin düşürülmesini isteyen esnaflar adına açıklama yapan Mersin Otogar, Yazıhane ve Otobüsçüler Derneği Genel Sekreteri Veli Tol şunları söyledi

45 gün önce başlayan süreçte, aylık 20 bin TL+KDV düşünülüyordu. Sonrasında ise 8 bin TL+KDV denildi ve ihale ertelendi. Gelinen noktada 16 yazıhane için 3 Bin TL-KDV olmak üzere senelik 42 bin 480 TL rakam belirlendi. 24 yazıhane için ise 5 bin TL+KDV olmak üzere senelik 70 bin 80 TL deniliyor. Kafe ve büfe gibi dükkanlar için ise mevcut otogardaki fiyatların çok üstünde rakamlar isteniyor. Biz şu anda yıllık 5 bin 500 TL kira ödüyoruz. Yeni otogarda bu fiyat 42 bin ile 70 bin TL üzerine çıkacak. Yüzde bin 200 oranında bir artış hak mıdır

Diğer illerdeki fiyatları da örnek gösteren Tol şöyle devam etti:

"Asıl gelir kaynağı otobüs ve minibüslerden alınan giriş çıkış ücretleridir. 2014 yılı için işletmeciler 5,5 milyon lira Büyükşehir Belediyesi'ne ödedi. Ayrıca Adana'da 3 yıllık KDV dahil 50 bin TL, Antalya'da yıllık KDV dahil 25 bin 200 TL, Kayseri'de yıllık KDV dahil 27 bin 500 TL kira uygulaması yapılıyor.Mersin'de ise 42 ile 70 bin TL arasında fiyatlar çıkıyor önümüze. Otogar ihalesi dışında hiç bir ihaleyi billboard ile ilan etmeyen belediye, siz otogar esnafından ne istiyorsunuz Şartların değişmemesi halinde bizler araç kaldıramayacak duruma geleceğiz ve vatandaşlar mağdur olacak."

Açıklamanın ardından otogar çıkışını açan esnaf, alkışlar eşliğinde otobüslerin geçişine izin verdi. Otobüs şoförleri de klakson çalarak esnaflara destek verdi. Eylem, olaysız şekilde sona erdi.



»  Diğer haberleri incelemek için tıklayın...
Trafikteki hoşgörü ve saygı toplumsal birlikteliğin bir yansımasıdır.
TOF 
Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna şoför vizeleri hakkında duyuru
Ülkemizle yapılan Vize Anlaşmaları sebebiyle Belarus, Bulgaristan, Romanya ve Ukrayna ya taşımacılı yapan İşletmelerin Şoförlerine Vize kolaylığı sağlanması amacıyla UAB tarafından Referans Mektubu düzenlenecek.
15.11.2018

Yetki belgesi işlemleri e-devlet üzerinden yapılabilecek
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü' twittır hesabından duyuru. Yetki Belgesi taşıt belgesi ve taşıt kartlarının E.Devlet portali üzerinden barkodlu ve doğrulanabilir olarak düzenlenmesine imkan sağlayan çalışmalar Genel Müdürlüğümüzce tamamlanmış olup e-devlet portali üzerinden hizmet sunulmaya başlanmıştır. Önemle duyurulur.
07.03.2018

2018 Yılı Yeniden Değerlendirme oranları yayınlanmıştır.
Yeniden Değerlenme Oranının Uygulanması konulu GENELGE (KDGM) 2017/10 sayılı Genelge yayınlanmıştır. İlgili genelgeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20171211_161629_2769_1_64.pdf
13.12.2017

Avrupa'ya yönelik Yolcu taşımalarında sınır kapılarında yeni düzenlemeler
Yeni Uygulamalar 15 Kasımda yürürlüğe girecek. Yolcu isim listeleri araç kapıya gelmeden önce kapıya e posta yoluyla gönderilecek.
01.11.2017

UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı;
UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı; UDHB I.BÖLGE @UdhbIbolge
13.07.2017

2019 Yılı Bulgaristan, Romanya,...
(19.11.2018)
Karayolu yolcu Taşımacılığı...
(02.11.2018)
İSTANBUL' da 26 Ekim Cuma Günü...
(22.10.2018)
» Diğer haberler için tıklayın
3. havalimanı etki raporu ne kadar...
(02.03.2017)
6 ana taşıma ‘BİR’ olmalı
(12.08.2015)
Bölgesel otobüsçülüğe doğru
(02.06.2015)
» Diğer makaleler için tıklayın
Federasyonumuz "Trafik Güvenliği Platformu" üyesidir.