Alibeyköy, herkesin kullanımına açık

İstanbul’da uzun vadede planlamış olduğumuz otogarlar ve cep terminalleri ile ilgili bilgi vererek başlayalım: Alibeyköy Otogarının finaline doğru gidiyoruz, haziran ayı içerisinde açılması için çalışmaları sürdürüyoruz.

Alibeyköy Otogarı mevcut haliyle talepleri karşılayacak büyüklükte değildi. Büyükşehir Belediyesi, prensip olarak, birinci önceliği orada faaliyet sürdüren mevcut firmalara düşüncesindeydi. Daha sonra alan 50 dönüme çıkarıldığında firmaları da talepleri de karşılayacak ölçülere ulaştı. Alibeyköy’e günde 1200 ile 1400 arasında otobüs uğruyor. 20 tane yazıhane var ve yazıhane başına ortalama 80 otobüs düşüyor.


Biz, İSPARK’a, TOF ve TOFED olarak 20 yazıhanede 75 otobüs kalkacak şekilde, noter huzurunda çekilecek kura ile dağılım yapılabileceğini ifade ettik: 50’den fazla otobüs kaldıran firmalar için müstakil; 100’den fazla kaldıranlar için iki yazıhane; daha az sayıda otobüs kaldıran firmalara da araç sayısına ve gittikleri hatlara göre dağıtmayı esas alan bir yapılanma önerdik.

 

Sektörün güvenmesi lazım

Bu durum, farklı yerlere çekilmeye çalışıyor bazı kişiler tarafından. Bizim hedefimiz burada homojen, şeffaf, herkesi içine alan ve hakkaniyetli bir dağıtımdır; kabul görür görmez.
Sektörümüzü kucaklayan iki federasyon var ve meslektaşlarımızın bu örgütlere güvenmesi lazım. Olası yanlışlıklara Büyükşehir Belediyesi ve İSPARK da müsaade etmeyecektir. 20 yazıhane, çalıştıkları hatlar kaldırdıkları toplam otobüs sayısına göre firmalara eşit bir şekilde dağıtılacak. Hiç kimseye ayrıcalık tanınmayacak, ancak halihazırda orada faaliyet sürdürenlere öncelik tanınması da doğal bir haktır diye düşünüyoruz.

 

Kimse yanlış anlamasın

Alibeyköy Otogarı, Bayrampaşa Otogarı’nın alternatifi değildir, burası bir cep terminalidir. Farklı algılayan, farklı kullanmak isteyen insanlar olabilir, ancak burası bir ticari alan değil, hizmet alanıdır. Burasının sanki ticari olacağını çok para kazanacağını düşünenler var ama Alibeyköy bir transfer noktasıdır, cep terminalidir. İstanbul geneline baktığınız zaman yüzde 2,5 oranında bilet satıyor. Bayrampaşa ile Köprü arasındaki Sarıyer, Şişli, Beşiktaş, Eyüp ve Beyoğlu ilçelerinin yolcularına hizmet veriyor. Yatırımların geri döneceği ticari alanlar da var: yeme içme tesisleri. Belediye iştiraki olan Beltur işletecek. Sağlıklı ve nitelikli olacağı için bu durumu destekliyorum.
Bizim için öncelikli hedef, doğru bir otogar yapılsın, ihtiyaçları karşılasın, fonksiyonel ve maliyetleri düşük olsundan başka bir şey değil. İSPARK ile görüş alışverişi içinde sekötürün menfaatlerini dikkate alan bir yaklaşımla bunu çözdüğümüze inanıyorum.

 

Kalkış varış noktası

Kalkış varış noktası olup olmaması konusu henüz muğlâk. Ben bu konuda bir yorum katmak istemiyorum, mutlaka o da olacaktır diye düşünüyorum. Bu, otogarlar arası rekabeti biraz tetikleyebileceği için çok fazla gündeme getirmeyi doğru bulmuyorum. Çünkü büyük bir talep yaratıyor, talep patlamasına neden oluyor ve maliyetleri arttıracak bir unsur oluyor. Sonra sektöre büyük bir maliyet getirecek, herkes aldığına pişman olacak. Orası ticaret noktası değil, otobüs kalksa da değil. Bayrampaşa Otogarı gibi raylı sistemlerle desteklenmiş bir alan değil. Sadece belediye otobüsü gelecek oraya, insanlar nereden gelip bilet alacak bir de bunu düşünmek lazım.

 

İhtiyaçları karşılayacak

Meslektaşlarımıza şunu söylüyorum: herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak şeklide planlandı orası. Birinci ve ikinci etap olarak yapılıyor. Tek bir bina olacak ve hepimize yetecek şekilde planlandı. Peron olarak şu an yetersiz, bütün ihtiyaçları karşılayabilmesi için yeni peron alanlarının da buraya katılması lazım. Büyükşehir Belediyesi bir irade koydu; herkese, her şeye kucak açacak bir şekilde planlandı orası; kimse endişe etmesin. Bizim öncelikli hedefimiz otobüslerin hareket manevra yeteneklerini artıracak şekilde kapalı mekanı küçük tutmak, açık mekanları büyük tutmak, taşıt hareketlerini maksimum ölçüde fonksiyonel yapmak.

 

Üst işletici İSPARK

Büyükşehir Belediyesi görev verdi, İSPARK yaptı. Tabii ki üst işletici her zaman İSPARK olacaktır. Alt işleticilik, müşterek işleticilik konusu henüz netleşmedi. Sektörel ilişkileri ve otokontrolü yapmak için bize bir yetki verilecek, biz de diyalog köprüsü oluşturacağız orada. Biz destekçi olarak gireceğiz, herhangi bir maddi talebimiz de olmayacak.
Bizim için önemli olan işletmesi ucuz, maliyetleri ucuz bir hizmet ağını planlayıp bitirmekti. Alnımızın akıyla bunu yaptığımıza inanıyoruz

Azınlıkların temsilcisi

Avrasya Otobüs Terminalleri AŞ’de bana başkan vekilliği gibi bir görev verildi. Geçmişteki bazı hadiselerin üzerine takılıp kalmak yerine zararları en aza indirmek, bundan sonra hiç olmazsa doğru işler yapabilmek gayreti içinde olacağız. Başlangıçta çok arzu ederek girmediysek de niyetimiz budur, yapamazsak geldiğimiz gibi gideriz. Bir şeyler olabileceğini umut ediyorum.
Bayrampaşa’daki alt esnaf ortaklarla ilgili sorunlar için neler yapılabilir, bunları görüşüyoruz. Yeni yönetici arkadaşlar, dışarıdan gelmiş, eski kadro yok. Ben, AVTER’de, Bayrampaşa Otogarı’ndan başlayarak, otogarlardaki ihtiyaçları, maliyetleri, ortakların beklentilerini dile getireceğim.

Şunun bilinmesini isterim ki, ben azınlıkların temsilci olarak ordayım. Açık bir şekilde ifade etmeliyim ki, azınlık hakları korunmayacaksa bizim oradaki varlığımızın bir anlamı olmaz. Dolayısıyla elimizden geldiği kadar zararları faydaya, zararları kara dönüştürmek için çalışacağız. AVTER’deki görevi çok isteyerek olmasa da kabul ettik ve iyi işler yapmak için kolları sıvadık. Toplantılar yaptık, birtakım kararlar aldık. Öncelikle Bayrampaşa Otogarı’nın yaşanabilir bir hale gelmesini; alt yolların, iç yolların düzenlenmesini, çarşı katlarının düzenlenmesini; otogarın biraz da olsa yeşillendirilmesini ve insana hizmet eder hale getirilmesini sağlamak için çalışacağız.
İyi haftalar dilerim. ■

Mustafa YILDIRIM
TOF.Tüm Otobüsçüler Federasyonu
Genel Başkan

Kaynak:www.turizmhabercisi.com 



»  Diğer makaleleri incelemek için tıklayın...
Trafikteki hoşgörü ve saygı toplumsal birlikteliğin bir yansımasıdır.
TOF 
BUSWORD TURKEY 2018 19 Nisan'da İzmir'de ziyarete açılıyor.
Busword Turkey 2018 19 Nisan Perşembe günü ziyaret açılıyor. 20 Nisan tarihinde UDHB. Karayolu Düzenleme genel Müdürlüğü tarafından; Karayolu taşıma mevzuatı ve uygulamaları konusunda Ege Bölgesi bölgesel toplantısı düzenlenecek.
13.04.2018

Yetki belgesi işlemleri e-devlet üzerinden yapılabilecek
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü' twittır hesabından duyuru. Yetki Belgesi taşıt belgesi ve taşıt kartlarının E.Devlet portali üzerinden barkodlu ve doğrulanabilir olarak düzenlenmesine imkan sağlayan çalışmalar Genel Müdürlüğümüzce tamamlanmış olup e-devlet portali üzerinden hizmet sunulmaya başlanmıştır. Önemle duyurulur.
07.03.2018

2018 Yılı Yeniden Değerlendirme oranları yayınlanmıştır.
Yeniden Değerlenme Oranının Uygulanması konulu GENELGE (KDGM) 2017/10 sayılı Genelge yayınlanmıştır. İlgili genelgeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20171211_161629_2769_1_64.pdf
13.12.2017

Avrupa'ya yönelik Yolcu taşımalarında sınır kapılarında yeni düzenlemeler
Yeni Uygulamalar 15 Kasımda yürürlüğe girecek. Yolcu isim listeleri araç kapıya gelmeden önce kapıya e posta yoluyla gönderilecek.
01.11.2017

UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı;
UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı; UDHB I.BÖLGE @UdhbIbolge
13.07.2017

Karayolu yolcu Taşımacılığı...
(02.11.2018)
İSTANBUL' da 26 Ekim Cuma Günü...
(22.10.2018)
Tarifesiz taşımalarda e devlet...
(12.10.2018)
» Diğer haberler için tıklayın
3. havalimanı etki raporu ne kadar...
(02.03.2017)
6 ana taşıma ‘BİR’ olmalı
(12.08.2015)
Bölgesel otobüsçülüğe doğru
(02.06.2015)
» Diğer makaleler için tıklayın
Federasyonumuz "Trafik Güvenliği Platformu" üyesidir.