Ey Sektör Normalin nedir?

       2011 Eurostat verilerine göre ülkemizde 2000 yılında şehirlerarası otobüs ile seyahatte otobüsçülüğün payı % 50,7 iken bu oran 2011’de %38,2’ye düşmüştür. Otomobil ile şehirlerarası ulaşımın payı 2000’de 45,9 iken 2011’de % 59,4 yükselmiştir. Erime otobüs aleyhine sürmektedir, orta sınıfın özel oto talebi daha yükselecek ve otobüsçüler daha çok etkilenecektir.

 

       Havayolu Yolcu Trafiği ülke içi uçuşlarda 2012 yılında 64.721.316 rekor bir düzeyde bir önceki yıla göre 6,5 milyon artmıştır ve artmaya devam edecektir, ülke içi havayolu ulaşımı gelişmelidir bu konforu Türk insanı hakkediyor, otobüs lehine tebdirlerde alınmalıdır. Ben bu rakamları vermenin gerekçesi şehirlerarası yolcu taşımada net bir istatistik rakamımızın olmayışıdır, e bilete geçip boyumuzun ölçüsünü bilerek bedenimize uygun elbiseyi dikmeli bize giydirilmek istenen elbiselere de itiraz edecek isek beden ölçülerimizi bakkkal hesabı ile değil sağlam veri setleri ile ortaya koymamız gerekmektedir. Devlet ricalinden bir talebimiz olacaksa buna rakamlarla ortaya koymamız şu kadar yolcu taşıyoruz, ödediğimz vergi, kdv şudur, şu kadar akaryakıt giderimiz var demeliyiz ancak hiçbir veri setimiz sağlam değil.

 

       Son beş yılda şehir içi otobüs satışları 5781 bu basından elde edilen bir veri, yaklaşık deyip ihtiyatlı olalım şu an 7800 adet otobüs şehirlerarasında yolcu taşıyor, yaklaşık filonun % 80’i 5 yılda yenilenmiş, biz para kazanamıyoruz diye veryansın ediyoruz. Adama demezler mi bu “ne perhiz bu ne lahana turşusu” !!! Yorum sizin.

 

       Lütfen vakit kaybetmeyelim, hem şehirlerarası hem de turizm taşımaları kan kaybediyor, büyükşehir VİP Taksi uygulamasına geçeceğini açıkladı, biz ne oluyor diye birbirimize soruyoruz, hadi bende sorayım ne oluyor?

 

       İspark modeli bir uygulama İstanbul’u mafyanın, değnekçinin elinden kurtardıysa belediyenin alacağı bir karar ile dünyamız değişir. Teşbihte hata olmaz İspark’ın eleştirilebilecek yönleri vardır lütfen odağı kaçırmayalım yerel yönetimin yetkileri ve uygulamalarının keskinliğini göz ardı etmeyelim.

 

Şehirlerarası kurumsallaşmıştır; ancak hangi konuda?

       Bireyselciye İkram vermekte, bireyselciyi verimsiz zaman ve hatlarda çalıştırmada, kurumsal markayı fiktif işlemlerle bireyselcinin sırtından para kazanan bir yapıya çevirmeye çalışarak kısa vadeli düşünmede sağlam bir kurumsal yapı var. Oysa herkes yılların markalarını adeta bir ziyafet sofrasında ki ana yemeği yercesine iştahla yiyor. Afiyet olsun…

 

      Bunların dışında Kurumsal değiliz; taşıma kanunu ve yönetmelikler bize zulüm geliyor oysaki taşımacı arkadaş bu senin yeni normalin özmalı artırıp yatırım yapan bir şirket olacaksın, personel yatırım yapacaksın, karı günlük değil en kısa 31.12. günlü hatta 3-5 yıl vadeli bakacaksın. Eğitimsiz işgücünün maliyetini anla artık. Faaliyet karı ne onu anla “Şekerli Kahveden Para Kazanmak!!!” Dediğimiz ucuz mazottan para kazanma değil yada benim kavramsallaştırdığım sizin pratikte yaptığınız, “Tesise Uğrama Şerefiyesi!!!” ile bu kervan gitmez.

 

Ey Sektör Yeni Normalin nedir? Düşün, Düşün, Düşün;  olmaz ise gel beraber düşünelim!

 

Yrd.Doç.Dr.Kemal KARAYORMUK

Afyon Kocatepe Üniversitesi
Sultandağı Meslek Yüksekokulu Müdürü



»  Diğer makaleleri incelemek için tıklayın...
Trafikteki hoşgörü ve saygı toplumsal birlikteliğin bir yansımasıdır.
TOF 
BUSWORD TURKEY 2018 19 Nisan'da İzmir'de ziyarete açılıyor.
Busword Turkey 2018 19 Nisan Perşembe günü ziyaret açılıyor. 20 Nisan tarihinde UDHB. Karayolu Düzenleme genel Müdürlüğü tarafından; Karayolu taşıma mevzuatı ve uygulamaları konusunda Ege Bölgesi bölgesel toplantısı düzenlenecek.
13.04.2018

Yetki belgesi işlemleri e-devlet üzerinden yapılabilecek
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü' twittır hesabından duyuru. Yetki Belgesi taşıt belgesi ve taşıt kartlarının E.Devlet portali üzerinden barkodlu ve doğrulanabilir olarak düzenlenmesine imkan sağlayan çalışmalar Genel Müdürlüğümüzce tamamlanmış olup e-devlet portali üzerinden hizmet sunulmaya başlanmıştır. Önemle duyurulur.
07.03.2018

2018 Yılı Yeniden Değerlendirme oranları yayınlanmıştır.
Yeniden Değerlenme Oranının Uygulanması konulu GENELGE (KDGM) 2017/10 sayılı Genelge yayınlanmıştır. İlgili genelgeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/guncel_haber/20171211_161629_2769_1_64.pdf
13.12.2017

Avrupa'ya yönelik Yolcu taşımalarında sınır kapılarında yeni düzenlemeler
Yeni Uygulamalar 15 Kasımda yürürlüğe girecek. Yolcu isim listeleri araç kapıya gelmeden önce kapıya e posta yoluyla gönderilecek.
01.11.2017

UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı;
UDHB 1. Bölge Müdürlüğü'nün resmi twitter hesabı; UDHB I.BÖLGE @UdhbIbolge
13.07.2017

Karayolu yolcu Taşımacılığı...
(02.11.2018)
İSTANBUL' da 26 Ekim Cuma Günü...
(22.10.2018)
Tarifesiz taşımalarda e devlet...
(12.10.2018)
» Diğer haberler için tıklayın
3. havalimanı etki raporu ne kadar...
(02.03.2017)
6 ana taşıma ‘BİR’ olmalı
(12.08.2015)
Bölgesel otobüsçülüğe doğru
(02.06.2015)
» Diğer makaleler için tıklayın
Federasyonumuz "Trafik Güvenliği Platformu" üyesidir.